פלבולוגיה - טיפולי ורידים ונימים - ד"ר רוברט כהן


פלבולוגיה

הפלבולוגיה (Phlebologia) היא תחום ברפואה האסתטית העוסק באבחון מחלות הורידים והטיפול בהן. (פלבוס-בלטינית וריד). מחלת הורידים הנפוצה ביותר מאופיינת בהתנפחות הוריד שהופך להיות דליה (וריד בולט).מחלה זו נובעת מפגיעה גנטית במסתמים בתוך הורידים. תפקידם של המסתמים הנמצאים לאורך הורידים למנוע מזרם הדם שאמור להיות לכיוון הלב, לא יזרמו לכיוון הפוך. כתוצאה מהפגיעה הגנטית המסתמים לא נסגרים לגמרי והדם זורם בכמות מסוימת בכיוון הפוך, ואז נוצר לחץ בתוך הוריד שמרחיב את הוריד והופך את הורד לדליה. כתוצאה מהלחץ בדליות נוצרים פיצוצים של הנימים הקטנים(Varicosities) . הנימים אינם בעיה רפואית אלא אסתטית בלבד. הטיפולים האפשריים לבעיות נימים וורידים: כירורגיה

קלאסית – Stripping

הטיפול הקלאסי, סטריפינג – ניתוח בהרדמה מלאה או אפידורלית, שבמהלכו עוקרים את הווריד כולו, בלי להבחין בין חלקיו הטובים והרעים. אין בתהליך סכנה, פרט לכך שבמהלך הניתוח עלולים להתפוצץ נימים שצריך לטפל בהמשך גם בהם. בנוסף, אחרי הוצאת הווריד הפגוע, עלול לצוץ וריד פגוע אחר. וקיימת אפשרות נוספת, שאחרי הניתוח הגוף ייצר וריד חדש, וגם הוא ייחלה בעתיד וייפגע.

מיקרו-כירורגיה

אמבולטורית פלבקטומיה אמבולטורית לפי שיטת דר. מולר

Dr. Muller’s Method

הטיפול המועדף, פלפקטומיה, לפי שיטת דר’ מולר, ניתוח אמבולטורי בהרדמה מקומית, שבמהלכו מטפלים בווריד רק באזור שנפגע . המטפל מנקב חורים קטנים בעור לאורך הוריד בקטע הפגוע, ושולף דרכם בעדינות את הווריד. הניתוח לא מותיר צלקת ואינו מסוכן. תוך שעה המטופלת הולכת הביתה עם תחבושת סביב הווריד שטופל ושבה מיד לפעילות. ההחלמה נמשכת שבוע עד עשרה ימים. הניתוח כלול בסל הבריאות של קופת חולים מאוחדת. חברי קופות חולים אחרים משלמים 6,000-4,500 ש”ח לווריד גדול.

סקלרותרפיה – Sclerotherapia

הזרקות, סקלרותרפיה, – מזריקים לווריד חומר אלכוהולי שגורם לצלקת מלאכותית בדליה, ובתגובה היא הולכת ומתעבה פנימה, עד שהווריד נעשה סיבי ונסגר, והגוף מסלק אותו בהדרגה מהמקום. השיטה בטוחה ומגרעתה היחידה בכך שהחומר האלכוהולי יוצר לעיתים כתמים חומים במקום ההזרקה, במיוחד אצל נשים כהות עם נטייה לפיגמנטציה. הכתמים נעלמים כעבור שנה וחצי. דליות נימים


  • טיפולי ורידים בלייזר
 
  • שאלות ותשובות:

* לייזר אינו לדליות הרגליים, והוכיח את עצמו רק בטיפול בנימים שאינם קשורים לדליות.

* ויש גם טיפול תרופתי?
כן, אבל התרופות לוורידים כמו ורידוטין ונורטון לא מטפלות בבעיה אלא רק בכאבים ובלחץ בתוך המערכת, ולכן הן טובות במניעת התפוצצות נימים.

* האם מותר לעשות ספורט?
יותר מזה, אפילו מומלץ מאוד לעשות ספורט, כי הוא ממריץ את הדם וגורם להזרמת דם במקום שבו הוא תקוע.