הנשק נגד קמטי העור

מקלפים את העור, מקלפים את הגיל | מאת: חגית קדם, כיוונים, דצמבר 2004
ראיון עם דר. כהן

פילינג הוא הנשק היחיד והיעיל ביותר הקיים בקוסמטיקה נגד תהליך הזדקנות עור הפנים. פילינג הוא טיפול מונע, המעקב בצורה ניכרת את ההליכים הטבעיים של ההזדקנות עור הפנים.

מהו תהליך ההזדקנות של עור הפנים?

הזדקנות עור הפנים היא הליך ביולוגי טבעי שמתחיל בגיל מאוד צעיר ומלווה את האדם לאורך כל חייו.מבחינת ביולוגית הליך ההזדקנות משולב עם איבוד הקולגן( הקולגן הוא המרכיב העיקרי

של רקמות החיבור בעור הפנים )במקביל להאטת התחדשות תאי העור.

מהו פילינג ?

פילינג הוא גירוי שטחי ומבוקר של עור הפנים הנעשה על ידי חומצה רפואית בריכוזים שונים.

ככל שריכוז החומצה יהיה גבוה יותר הגירוי יהיה חזק ועמוק יותר. הגירוי המבוקר של עור הפנים גורם לתגובות שונות גם בדרמיס וגם באפידרמיס.

גירוי זה של הדרמיס גורם להפרשה של קולגן טבעי בתוך הדרמיס ובה בעת מזרז את התחדשות התאים בעור – תהליך הפילינג גורם לתגובות מבוקרות המתנגדות להלכים הטבעיים של הזדקנות עור הפנים.

בנוסף לתגובות חשובות אלה , הרווח הנוסף בפילינג הוא : טישטוש כתמי שמש, כתמי זקנה וטשטוש קמטים קטנים.

סוגי הפילינגים:

1. פילינגים ביתיים וטבעיים :

“פילנג תל אביב” מחוף הים לוקחים חול נקי שמים אותו בקערה

עם מים פושרים ומשפשפים בעדינות רבה את עור הפנים לדקות ספורות בלבד. אחר כך מורחים קרם לחות.

“פילינג ים המלח ”

לוקחים בקבוק ממלאים במי ים המלח ופעם בשבוע עד שבועיים ,מורחים בעזרת צמר גפן את מי ים המלח. לאחר כמה דקות מנקים את העור עם מים פושרים ומורחים קרם לחות .

“פילינג מיץ למון ”

סוחטים לימון ומוסיפים כמות זהה של מים .בערב מורחים על הפנים. למחרת מנקים את העור ומורחים קרם לחות.

2. פילינגים מקצועיים ורפואיים :

בפילינגים אלה כדאי לבחור , רופא או קוסמטיקאית שיש להם ידע וניסיון בתחום . ישנם סוגים שונים של פילינגים: פילינג גסנר ,פילינג אוננה ,פילינג ירוק ,פילינג גליקוליק , פילינג רזורצין וכו´.

תהליך הביצוע של הפילינגים הוא שונה אך התוצאות דומות . הפילינגים משמשים לתחזוקה של עור הפנים וחוזרים עליהם כל שבוע ,שבועיים , חודש או שנה -לפי סוג הפילינג .

3. פילינג עמוק :

כאן חייבים לתקן את ההגדרה –פלינג עמוק כמונח רפואי לא קיים מכיון שבפילינג עמוק אין קילוף. בפילינג עמוק יש המסה ( לא קילוף) .
פלינג עמוק הוא פילינג המטפל בפגמים של עור הפנים בהצלחה רבה . הוא מתבצע באישפוז יום ,לא בהרדמה,אלא בטשטוש קל בלבד. לאחר ביצוע הפילינג חוזרים הביתה עם מסכה. אחרי 7 ימים מורידים את המסכה והעור חדש וחלק.