ד”ר כהן, מוביל ברפואה האסתטית בצרפת ובישראל – ועכשיו גם בסין

דר’ רוברט כהן, ממייסדי תחום הרפואה האסתטית בישראל ובצרפת, נבחר ליועץ בכיר בצוות בינלאומי לרפואה אסתטית של ממשל סין במחוז צ’נגדו

 

מזה כמה שנים שממשלת סין החליטה להשקיע בפיתוח מסיבי של הרפואה האסתטית, כולל הכשרת רופאים ופיתוח תעשייתי הנוגע לרפואה אסתטית. לשם כך הם הקדישו משאבים רבים לגיבוש צוות מומחים מכל העולם. השנה הם בחרו בשישה יועצים בינלאומיים, ביניהם אמריקנים, יפנים ואחד – מישראל.

דר’ רוברט כהן, מי שהקים ופיתח את תחום הרפואה האסתטית בישראל, מספר על הקורה בקידמת הבמה וקצת על הנעשה מאחורי הקלעים.

 

שאלה: איך הם הגיעו דווקא אליך, מכל המומחים בעולם?

בהיותי הנשיא של האגודה הישראלית לרפואה אסתטית, אירגנתי כנס בינלאומי בתל אביב במלון הילטון  לפני כמה שנים. באותו הזמן הגיעה לארץ משלחת של משקיעים סינים, אחד מהם התעניין במיוחד בתחום הרפואה האסתטית וכאשר שמע שמתקיים כנס – ביקש מהמלווה שלו להגיע לכנס.

מכאן הסיפור באמת מתפתח כסיפורם של נסים באגדות. הוא שמע על הרקע שלי כמנהל אקדמי של הרפואה האסתטית באונ’ בר-אילן, בחברת מידסקול ללימודים רפואיים באסתטיקה, וכיועץ מקצועי וטכני בקופות החולים בישראל ובחברות בינלאומיות ואמר – את האיש הזה אני רוצה איתנו. ביקש שנישאר בקשר

וכך היה במשך כמעט חמש שנים, לא ידעתי לאן זה מוביל, אך התחלתי להבין את המחסור בסין של רופאים בכלל ושל תעשיית הרפואה האסתטית בפרט.

 

שאלה: מתי היתה פריצת הדרך והאגדה הפכה למציאות?

ככל שהם ניסו להיכנס לתחום בשנים האחרונות – הסתבר להם כמה גדול הפער בין הקורה במערב ובינם וכמה ניסיון עליהם לרכוש. בתחילת 2018 החליט והכריז הממשל הסיני במחוז צ’נגדו (Chengdu) על העמקה בכניסתם לתחום הרפואה האסתטית. לשם כך הם ארגנו כנס מאוד מפואר וביקשו שאהיה היועץ שלהם לארגון הכנס.

הגעתי למקום זר ומוזר. הנקיון והאסתטיקה האסייתית הרשימו אותי. הגישה שלהם לתרבות בכלל ולרפואה אסתטית בפרט סיקרנה אותי. הבינלאומיות בלטה, הן ברופאים ותעשיינים שהגיעו, והן במרצים וביועצים. האוירה היתה מלאת כבוד לאנשים ולתחום. הכנס היה מקצועי, הגדירו את המטרות, דובר על קוסמטולוגיה – לימודים גבוהים לרופאים, על אבטחת איכות נגד חלחול חומרים מסוכנים, על קוסמטיקה קלה ועל החידושים האחרונים בתחום הרפואה האסתטית בעולם ובסין.

הכריזו עלי כיועץ בכיר לרפואה אסתטית בממשל מחוז צ’נגדו. בלחיצות ידיים ותעודה רשמית וצילומים כמו שהסינים נוהגים – והצטרפתי לאחד מששת היועצים בצוות הבילאומי להקמת התעשייה הזו.

שאלה: מה היו תוצאות הכנס, לאן כל זה הוביל?

בתחילת 2019 הוזמנתי לסידרת מפגשים, כדי להכין תוכנית מפורטת יותר, ממוקדת יותר.  עבדנו על תוכניות לימודי קוסמוטולוגיה לאנשי הרפואה ותוכניות הכשרה לאנשי התעשייה. הסתכלנו גם על נקודות המבט של הרופאים עצמם וכיצד הם ישתלבו בתחום, הפרטי והציבורי. עבדנו על גיבוש סטנדרטים גבוהים לאיכות חומרים ואיכות טיפולים. כמו כן, הייתי אורח של כבוד בחברת שסייז (SheSays) שהיא החברה הסינית לתעשיות קוסמטיקה היחידה שנסחרת בבורסה האמריקאית ומובילה בכל התחומים.